dinsdag 5 december 2023

Sinterklaas en Zwarte Piet

Enkele activiteiten:

Zwarte Pieten knutselen





















We spelen in het huis van Sinterklaas





"Pepernoten" met speeldeeg maken voor het huis van Sinterklaas 






Woorden maken met letterblokjes




Een kleurplaat kleuren





We zetten onze 'klomp'

Warme chocolademelk voor de Sint, een glaasje water voor Zwarte Piet en een wortel en suikerklontje voor het paard.



Oh,...kom eens kijken!







We knutselen een mijter voor het feest van Sinterklaas








Versje

Kleine Piet heeft verdriet

Want hij vindt zijn mutsje niet.

Hij zoekt in alle hoeken,

Ook tussen de pietenbroeken.

Hij zoekt in alle gangen

Maar ziet het nergens hangen.

Euh, Kleine Piet…

ik denk dat je het niet gelooft,

Maar jouw muts, staat op je hoofd

*****

Lied

Wat hoor ik op het dak?

Ik lig hier in mijn bed. Tik-tak, tik-tak

Maar slapen kan ik niet, ik wacht op Sint en Piet.

Wat stop ik in mijn schoen? Tik-tak, tik-tak.

Een wortel voor het paard en een strikje voor zijn staart.

Wat hoor ik op het dak. Klik-klak, klik-klak

Het is Zwarte Piet, maar ik zie hem niet

Wie wacht er bij het paard? Klik-klak, klik-klak.


Het is Sinterklaas met een zak vol speculaas.











 

Geen opmerkingen: